Marketing automation is een technische oplossing die bedrijven in staat stelt om marketingprocessen
te automatiseren, zoals het versturen van e-mails, het beheren van sociale media, het genereren van
leads en het analyseren van data. Het stelt marketeers in staat om gepersonaliseerde en relevante
content te leveren aan potentiële klanten op het juiste moment en om efficiënter en effectiever
te communiceren met hun doelgroep.
Marketing automation helpt bedrijven om efficiënter te werken, de betrokkenheid van klanten te vergroten
en de omzet te verhogen door middel van geautomatiseerde en gepersonaliseerde marketing.
Marketing automation maakt van nieuwe klanten, terugkerende klanten. Voor ons gaat het hierbij niet om de techniek
die achter het proces van automatisering zit. Het gaat om het inzetten van de juiste media voor een betere klantreis.
Automatisering geeft u de mogelijkheid tot een optimale klantreis.
De klantreis volledig regisseren, dat maakt het verschil. Wij helpen geautomatiseerd campagnes inrichten met marketing automation. Uw boodschap op het juiste moment, via het juiste kanaal, bij de juiste klant. Dit doen we via touchpoints als e-mail, SMS, website, direct mail en/of een accountmanager. Alles vanuit één database als één transparant en geïntegreerd proces, zodat diverse kanalen feilloos in elkaar overlopen.
Als alle mogelijke routes van de klantreis in een flowchart zijn vastgelegd, is het mogelijk deze met onze software te automatiseren. Zo kunnen we niet alleen geautomatiseerd de aandacht trekken van prospects, maar ook alle vervolgstappen gemakkelijk vastleggen. Wanneer in het proces een accountmanager, call center of winkel moet worden ingeschakeld, wordt ook deze stap geautomatiseerd.
De klantreis automatiseren is een begin. De klantreis optimaliseren is een uitdaging. Dit is alleen mogelijk door de juiste analyses te doen. Gaat het om een klantreis voor een campagne of om de Life Time Value van klanten te verhogen? Wij helpen de resultaten te analyseren en te interpreteren. Hoe reageren klanten op een boodschap, welke segmenten kunnen we ontdekken, maar vooral, hoe kunnen we de klantreis/-beleving verder optimaliseren.
Case: Een softwareontwikkelaar uit Waddinxveen:
"Dit jaar vieren wij ons 20 jarig bestaan. Een mooi moment om
een loyaliteitsmailing te doen. Al onze 5000 klanten ontvingen
een envelop met een feestelijke kaart. Op de kaart stond een
unieke code waarmee ze op een speciale landingspagina konden
zien of ze een prijs hadden gewonnen. In totaal gaven we 600
cadeaus weg, van dinerbonnen tot iPads."
"Natuurlijk gebeurde
dit alles geautomatiseerd, met Marketing Automation via Mail Succes. Aan de
code hingen reeds de persoonsgegevens en de prijzen werden
willekeurig verloot, waarna de verzending van de prijzen
automatisch gebeurde. De respons was groot en snel: Binnen 2
dagen waren alle prijzen vergeven en uiteindelijk heeft ruim 65%
van de klanten de code ingevoerd. De reacties van de klanten
waren erg enthousiast."
Om onze dienstverlening zo duurzaam mogelijk te maken, hebben we ons pand van zonnepanelen voorzien en werken we samen met duurzame toeleveranciers. Daarnaast gebruiken we duurzame verpakkingsmaterialen en papiersoorten en zijn wij FSC gecertificeerd. Bij alle investeringen die wij doen wordt niet aan het milieu voorbij gegaan. Ook werken we met vervoerders en bezorgdiensten samen die uw opdrachten CO2-neutraal afleveren. Bovendien is het transport CO2-neutraal en hebben wij mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in dienst. Ook ondersteunen wij jaarlijks goede doelen en initiatieven.